منو

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی کتاب “تست مامان” + دانلود

معرفی کتاب تست مامان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مشخصات کتاب:

این روزها که همگی به دنبال راه‌اندازی یا توسعه کسب و کار خودمون هستیم، کلی ایده‌های زرق و برق‌دار به ذهنمون می‌رسه. اما نمی‌دونیم کدوم یکی رو اجرا کنیم. کدوم یکی به کسب درآمد و سوددهی ختم میشه کدوم به تعطیلی و حتی ورشکستگی!!

پس مرحله اول راه اندازی کسب و کار یا رونق و توسعه اون؛ تعیین ایده هستش که خیلی مهمه. توی این مرحله ما باید ایده‌مون رو بسنجیم و بتونیم به روش‌های مختلف زیادی که بعدها توی یه پست دیگه ازش صحبت می‌کنم تاییدیه‌ش رو بگیریم.

کتاب تست مامان توی این مرحله به ما کمک می‌کنه که “چطور درباره ایده‌مون با دیگران و مشخصا مشتریان آتی محصول یا خدمات‌مون گفتگو کنیم.”

در واقع راب فیتز پاتریک در کتاب “تست مامان” به ما میگه که “چگونه پاسخ‌های طلایی را از دهان مشتریان بیرون بکشیم. و بر اساس این پاسخ‌ها به ایده‌آل‌ترین نتایج برسیم.”

چگونه با مشتریانمون صحبت کنیم و با سوالات هوشمند، در کسب و کارمون پیشرفت کنیم. از اصول مذاکره و نحوه گفتگوی صاحب ایده با مشتری و ذینفعان اون کسب و کار در ۹ فصل صحبت شده است.

ورشکستگی و شکست یک استارت‌آپ بدترین کابوس یک کارآفرین است که خوندن این کتاب میتونه از وقوع اون جلوگیری کنه.

پس این کتاب هم برای تاییدیه گرفتن ایده مفیده و هم برای بازاریابی کسب و کارهای فعال که مشتری‌یابی کنن و در کارشون متناسب با نیازهای مشتری تغییرات اعمال کنن. اون رو رشد و گسترش بدن. محصول جدید تولید کنن و …

بیشتر بخونید:  مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین

چگونه با مشتریان خود صحبت کنیم؟

چرا اکثر کالاهایی که بر پایۀ این نظرسنجی‌ها تولید می‌گردند را کسی خریداری نمی‌کند؟! مگر هدف سئوال کردن از مشتری‌ها و رفع نیاز مشتری‌ها و بالا بردن فروش نبوده، پس چرا این کالا به فروش نمی‌رسد؟

دلیل مهم این قبیل مشکلات اینه که ما سؤالات اشتباهی را از مشتریان خود می‌پرسیم. زیاد ناراحت نشوید من و خیلی دیگر از افراد نیز که می‌خواستند یک کسب و کار را راه‌اندازی کنند هم مرتکب این اشتباه شده‌ایم.

علی‌رغم رشد انفجاری تفکر استارت‌آپی متأسفانه تغییرات زیادی در مورد سؤالاتی که از مشتری‌ها می‌شود رخ نداده است و همان رویه‌ها و سئوالات قدیمی تکرار تکرار و تکرار می‌شود.

چرا “تست مامان”؟!

فرض کنید توی خونه نشستید و یه ایده کسب و کار به ذهنتون می‌رسه. اولین نفری که باهاش روبرو می‌شید. مادرتون هست و راجع به ایده‌تون خیلی مستقیم ازش می‌پرسید.

اکثر موارد، مادرتون چون به شما علاقه داره و دوست نداره ناراحتی شما رو ببینه، بدون توجه به موضوع، تشویقتون می‌کنه و ایده‌تون رو عالی توصیف می‌کنه. و به ظاهر هم که شده، کلی واسه بچه‌ش ذوق میکنه!

بنابراین گفتگو با مامان درباره ایده‌تون نه اطلاعات مفیدی رو نصیبتون میکنه و نه شما رو با مشکلات و واقعیت‌های اون ایده روبرو می‌کنه.

نویسنده کتاب هم بهمین خاطر اسمش رو “تست مامان” گذاشته و توی فصل اول این کتاب گفته که یا با مامانتون راجع به ایده‌تون صحبت نکنید یا اگر این کار رو می‌کنید، نکات و اصول گفتگو رو که توی ۹ فصل آورده رعایت کنید.

البته این نوع گفتگوها نه تنها با مامان‌ها ممکنه شکل بگیره، بلکه با سایر عزیزانتون مثل همسر، پدر، برادر و خواهر که به شما علاقه دارن انجام میشه. که خب اغلب نتیجه خوبی ندارن و فقط تشویق و حمایت میشید.

بیشتر بخونید:  مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین

چند نکته مهم از کتاب “تست مامان”

  • در شرایط محیطی خوب با فرصت زمانی کافی گفتگو کنید.
  • هر چقدر میتونید توی گفتگو، ایده خودتون رو دیرتر فاش کنید. و گفتگو رو به سمتی ببرید که اطلاعات خوبی ازش صید کنید.
  • کمتر حرف بزنید و بیشتر حرفهای مشتری رو گوش بدید!
  • به تاییدها و تحسین‌ها دل نبندید. به جوابهای منفی گفتگوها توجه کنید.
معرفی کتاب صوتی

معرفی کتاب صوتی “تست مامان”

فصل‌های کتاب تست مامان

  • مقدمه
  • فصل اول: تست مامان
  • فصل دوم: اجتناب از اطلاعات بد
  • فصل سوم: پرسیدن سوال‌های مهم
  • فصل چهارم: ساده کردن موضوعات
  • فصل پنجم: تعهد و پیشرفت
  • فصل ششم: پیدا کردن مشتری
  • فصل هفت: چگونگی انتخاب مشتری‌ها
  • فصل هشت: پیشبرد و برنامه‌ریزی کار
  • فصل نه: جمع‌بندی و راهنمایی
 

کتاب تست مامان برای چه کسانی مفید است؟

 

بنابراین اگه قراره یه کسب و کاری واسه خودتون راه بندازید یا کارتون رو رونق بدید و بازاریابی کنید، حتما این کتاب رو بخونید.

 

دانلود فصل اول کتاب تست مامان

می‌تونید بخش اول کتاب “تست مامان” رو بعنوان نمونه از اینجا (the mom test book – season 1دانلود کنید.

درباره صفحه "معرفی کتاب"

برای دسترسی به لیست کامل کتابهای معرفی شده و یا معرفی کتابهایی که خوتون خوندید به ما، وارد صفحه اصلی "معرفی کتاب" بشید.

رضا فتحی‌فرد وب‌سایت

نظرات بسته شده است.

×